МОН оновило Положення про атестацію педагогічних працівників

МОН оновило Положення про атестацію педагогічних працівників

Метою документа є удосконалення механізму оцінювання роботи педагогів та усунення колізій

МОН оновило Положення про атестацію педагогічних працівників

Міністерство освіти і науки оновило Положення про атестацію педагогічних працівників. Метою документа є удосконалення й осучаснення механізму оцінювання роботи педагогів та усунення законодавчих колізій.

За інформацією Міністерства освіти і науки, змінами врегульовано питання присвоєння педагогічних звань і кваліфікаційних категорій учителям, які не мають вищої освіти.

Також визначено, що за педагогами, які переходять на роботу в інші заклади освіти на ті ж посади або переривають свою роботу, зберігаються педагогічні звання і кваліфікаційні категорії до наступної атестації.

Окрім того, удосконалено порядок  створення атестаційних комісій та визначено перелік субʼєктів, які їх можуть створювати. Зокрема, передбачено можливість створення атестаційних комісій  приватними закладами освіти та/або їхніми засновниками.

Також урегульовано питання присвоєння педагогічних звань «старший викладач», «старший учитель» і «старший вихователь». Їх присвоюють педагогам, яким за результатами попередньої атестації присвоєно (підтверджено) кваліфікаційну категорію не нижче ніж «спеціаліст другої категорії» (або встановлений відповідний тарифний розряд) та стаж роботи яких понад 3 роки.

Унормовано присвоєння таких педагогічних звань: «викладач-методист», «учитель-методист», «вихователь-методист», «педагог-організатор-методист», «практичний психолог — методист», «керівник гуртка — методист», «старший вожатий — методист». Їх присвоюють педагогам, які працюють на відповідних посадах та які за результатами попередньої атестації мають кваліфікаційну категорію не нижче ніж «спеціаліст вищої категорії» (або встановлено відповідний тарифний розряд), вищу освіту та стаж роботи понад 5 років. Не тільки проходження курсів професійного розвитку, а й здобуття освіти в закладі вищої, фахової передвищої освіти наступні 5 років зараховуватимуть як підвищення кваліфікації.

Документом урегульовано питання атестації педагогічних працівників, які мають навантаження з кількох навчальних предметів. Відтепер у разі викладання кількох навчальних предметів педагоги самостійно обирають послідовність підвищення кваліфікації в межах загального обсягу підвищення кваліфікації (150 годин або 30 кредитів ЄКТС).

Визначено, що атестаційні комісії І рівня можна створювати в закладах освіти і відокремлених структурних підрозділах, у яких є щонайменше 15 педагогічних працівників.

Після оформлення атестаційного листа про рішення комісії керівник закладу освіти має видати відповідний наказ, який є документом, що підтверджує присвоєння педагогічному працівникові кваліфікаційної категорії чи педагогічного звання.

Новини Києва