Новий освітній омбудсмен Надія Лещик висловила бажання послабити надмірне навантаження на вчителів
Новий освітній омбудсмен теж планує побороти шкільну конкурсоманію
Новий освітній омбудсмен Надія Лещик висловила бажання послабити надмірне навантаження на вчителів, що викликано необхідністю проведення різноманітних конкурсів та олімпіад.
Про це вона заявила в інтервʼю Українській правді.Життя, коментуючи запитання про те, що проведення таких заходів зазвичай є додатковим пунктом у шкільній звітності.
За її словами, в Офісі освітнього омбудсмена є наміри зробити дослідження цього питання.
«Нещодавно побачила лист, в якому Управління освіти наказує закладам освіти пройти онлайн-курс (він не належить державній установі чи організації), а потім ще принести ксерокопії сертифікатів в управління освіти. Так вони будуть контролювати, чи пройшли цей курс освітяни. Але у нас є академічна свобода вчителя, тож я зробила запит щодо цього листа та отримала його офіційно», – сказала Лещик.
Окрім того, вона зауважила, що має у своєму розпорядженні інший лист, у якому обласний департамент культури наполегливо «просить» усі територіальні громади області забезпечити проведення тематичних заходів з певної події, а про проведену роботу відзвітуватися до визначеної дати.
«Тобто – академічна свобода вчителя постійно порушується. Це перше. По-друге, я інколи заходжу на сайти шкіл, і дивуюся: у нас не школи, а якісь культурні організації. Коли ці педагоги ще встигають вчити дітей?», – запитується омбудсмен.
Вона наголосили, що хотіла б змінити цю ситуацію, тому що не має бути примусу до цих заходів.
«Школам можна надсилати пропозиції, а вчителі вже мають право обирати, який захід чи олімпіаду проводити, брати участь чи не брати. А у нас такі речі роблять у наказовому порядку і вимагають звітності. Це радянська система. Я збираю колекцію таких листів, тому, педагоги, надсилайте мені такі листи, вони порушують ваші права», – зауважила новий освітній омбудсмен.
Також вона констатувала, що це є доволі великим навантаженням, якого не має бути, особливо під час війни.
«Через це ми маємо перевантаження вчителів – вони, крім своїх прямих обов’язків навчати дітей, мають робити ще дуже багато всього, а під час війни навантаження лише збільшилося. Це стресова робота. Вчителів навпаки треба розвантажувати», – сказала Лещик.