Замість того, аби підвищувати тарифи, «Укрзалізниці» варто позбутися непрофільних активів, – нардеп

Замість того, аби підвищувати тарифи, "Укрзалізниці" варто позбутися непрофільних активів, – нардеп

Для того, щоб тарифи на вантажні перевезення не зростали, «Укрзалізниці» потрібно позбутися непрофільних активів, адже вона має на балансі навіть готелі. Про це заявила перша заступниця голови Комітету з питань транспорту та інфраструктури Юлія Клименко під час VII Міжнародної конференції «Залізниці України: розвиток та інвестиції».   

«Якщо говорити про прозорі тарифи, «Укрзалізниця» повинна позбутися активів, які їй не потрібні. На балансі УЗ досі знаходяться бази відпочинку, готелі, дитячі садочки тощо. І їх утримання, в тому числі, впливає на формування тарифів», — наголосила народний депутат.  

Клименко звернула увагу також на те, що нині залізниця має проблеми з перекредитуванням.

«Кредитори не хочуть приставати на ті умови, які пропонує УЗ, і якщо завтра вони попросять повернути гроші, компанія за балансом буде банкротом. Європейці порахували і стверджують, що з такими темпами кредитування як зберігаються зараз, борг УЗ сягне 7 млрд доларів до 2030 року, — наголосила парламентарійка. — Підвищення тарифів може перекрити витрати на пасажирські перевезення, але питання кредиторів і величезних сум, які висять на УЗ, — нікуди не дінеться. УЗ потрібно кожен день зменшувати свої витрати, в тому числі позбутися своїх непрофільних активів. Нині УЗ займає 5% ВВП, в які входить все — від гуртожитків до дитсадків. Жодні законодавчі акти не можуть вирішити це питання. А іншого способу підвищити ефективність УЗ — немає».

Зарадити ситуації мало би ухвалення закону про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту. Він зареєстрований, але, на думку Клименко, не ідеальний.

«Комісія могла би стати точкою відліку, з якої можна було би почати працювати, але подібні комісії мають передбачатися Конституцією для того, щоби бути поза впливом законодавчих органів влади. Утім, в зареєстрованому законопроекті такий вплив все ще може залишитися. Саме тому не може бути впевненості в тому, що тарифи після цього знизяться», — додала заступниця голови Комітету з питань транспорту та інфраструктури.

Нагадаємо, раніше експерти та бізнес-асоціації звинуватили «Укрзалізницю» у бажанні використати монопольне становище та підвищити тариф на вантажні перевезення на 37%. Як заявили в Американській торговельній палаті (ACC), крім тарифів, УЗ збирається збільшити вартість робіт і послуг, які пов’язані із перевезеннями, а також ставки плати за користування вагонами та контейнерами. 

У свою чергу бізнес-спільнота попередила про критичну загрозу, яку становить це рішення для економіки України. У Дунайському пароплавстві заявили про зупинку флоту у разі підвищення тарифу, а завод АрселорМіттал Кривий Ріг попередив про ризик закриття заводу, де працює 20 тисяч людей.

Новини Києва